Mari Berjiwa

Kau muncul tanpa ada sebab. Tanpa mengisi kekosongan hidup. Tapi kau tetap terima aku yang sudah pun mempunyai teman.Kenapa tak muncul 4 5 tahun yang lalu? Ya Allah, apa yang harus aku lakukan.

Aku tahu kau bukan seperti lelaki lain, lelaki yang mahu temannya berada di sisinya yang berada di didepan mata. Aku suka cara kau, aku nak kau menjadi teman aku tapi aku tak boleh terima kau.

Aku nak tegur kau sebagai seorang sahabat. Tapi aku mengambil keputusan tak akan tegur kau sebab aku takut kau tersalah erti. Cukuplah sekadar aku tegur kau pasal ‘MASA’ dan ‘ROKOK’. Sebabnya adalah satu. Untuk kebahagian kau suatu nanti. Pecayalah teguran tersebut akan membuatkan teman mudah untuk mendekati kau.

Aku harap aku dapat mencari pengganti untuk kau. Yang sama macam aku. Itu yang kau nak. Tapi mampukah aku nak cari pengganti untuk kau? Insya’allah satu hari nanti kau akan berjumpa dengan teman yang membuatkan kau melupakan aku.

Memang aku tak nafikan yang aku sayang kau. Sayang seorang teman tapi mesra. Aku sedih tapi itu sahaja yang mampu membuatkan aku ........................

    P/s : Tiba-tiba nak berjiwa time dengar suria cinta di Suria.fm


8 orang dah komen :

Prettywrite said...

naper ni hana?ada yg lain ketuk pintu hati hana ker?

Hanif said...

Sesekali jiwang-jiwang ni tak salah..hehehehe

Jahirah said...

uiks kisah hana ke kisah sape ni....

dwatyKNY said...

ramainya peminat erk????

doakan yg terbaik tuk dia...

Nadia said...

alahai...puitis..:)

Hana said...

@Prettywrite huhuhu susah nak jawap

Hana said...

@Aishah Jahirah kisah klon hana :)

mecha_praline said...

mak ai...jiawangnya..macam lagu teman tapi mesra plak. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...