Ermm.....Update blog la..

Pejam celik pejam celik dah nak kena balik IPG Kampus Kota Bharu.. Malas betul.. jap ja cuti. mana puas beraya..Xsabar2 nak tunggu cuti yang seterusnya.. cuti apa yee??? Cuti Depavali n Raya Haji lee.. hehehe xsilap seminggu kwt cuti.. Fuyooo kira cuti tuu.. cam best je lagi sebulan lebih cmtu la baru cuti.. Tapi nak lalui sebulan lebih tuu yang payah..Tapi xpa.. tu mmg dah lumrah kehidupan sebagai pelajar kan..Kira cuti la, teringat kat kampung lah dan macam2 lagi.. Sabar jelah ye..

Nak ke x ek cerita pasal Raya?? Cam malas je..Ku ceta simple2 ja lah.. lagipun lama x update blog

Baju Raya ku n kebanyakan perempuan2 lain la kan mesti da manik2 berlabuci sampai silau mata kat baju raya kan expecialy baju kurung moden. Camnie..


Da manik2 kat bawah baju

Kat bahagian dada

Yang nie seluruh baju da manik

Tol x? tol x? hehe klu nak iron pakai iron yang biasa cm nie..


Eh2 nie iron rambut..
haa iron baju yang di bawah nie
Xkira la iron ringan ka berat ka janji bentuk cmnie la..

Mmg susah kalu iron baju bermanik n berlabuci pkai iron cm kat atas tu kan.. ..so tukarlah kepada iron jenis cmnie.. Ku pkai nie la.Tapi x la sejibik cmnie..iras2 tu ada la..hahaha

lagipun kebanyakan baju kurung ada alas..Klu yang ada alas mmg susah pkai iron biasa gak kan..cm x kemas je klu iron.. kejap2 jatuh dari ironboard maklumlah lincin sangat baju tu. Alaa baju Melayu pun boleh ja pkai iron nie.. Blouse pun boleh.. Skirt?? pun boleh

Mahal tapi senang, cepat dan lincin jee. Dapat menjimatkan masa. Nak promote tuu..

Alang2 nak beli biar berkualiti n berbaloi.. jgan beli yang biasa punya.. takut cepat rosak plak.. Klu bleh korang p kedai dobi n p tengok iron yang diorang wat untuk iron baju kain jenis bermanik2 tu.. haaa iron cmtu la korang beli tau...hehe


Iron sudah.. Ku nak ceta pasal tudung plak.. Dulu mmg cukup malas nak iron tudung n pakai tudung bawal.. kena bersiap berjam2 lamanya.. tapi sekarang tidak lagi dengan adanya tudung awning..Iron pun senang n xcepat kedut..


Ku suka pakai tudung awning Ariani.. Sebab sesuai dengan bentuk muka ku.. Time2 raya mmg murah tudung jenis tu sampai potongan 50%..Kebayakan tudung nie ku beli 1 colour ja. sebab tah la..hehe

Nie antara koleksi tudung awning Ariani ku..


Kesimpulanya...

Pilih la yang terbaik. Eerrk...motif??

3 orang dah komen :

ZORA said...

susah gak jdi pompuan..bju nak kne iron..kalo laki mmng tak la...hahaha..men pakai je..:)

Onitsuka_hana said...

aik cm2 plak..mna bleh pakai jah..kna iron bru nampak smart..:)

ZORA said...

2 zora la...hahaha...bju tak pnah di iron pon..men pakai je...jnji ade bju..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...