Kenangan #3 - Surat Cinta kepada Cikgu


Cerita ni hana dengar dari cikgu pembimbing

"Hana, peminat hana panggil"

 "Peminat?"

Hana pun tengok kat luar

"Owh, Ali (bukan nama sebenar)"

"Dia tu suka kat Hana. Dia cerita kat mak dia yang dia nak sunat. Mak dia tanya dia kenapa nak sunat. Dia kata nak nikah. Dah ada gewe (girlfriend) ka? Ada dah. siapa? Cikgu Na"

 "Sudah la. Napa jadi macam tu"

 "Kecik-kecik dah pandai nak bergewe"

Hana layan dia sama macam murid lain jugak. Boleh pula dia berkenan kat hana. Patut la selalu dia merajuk dengan hana. Rupanya dia merajuk sebab hana rapat dengan murid lain.haha

Keesokan harinya, waktu Pendidikan Jasmani

 "Cikgu,saya dah bagitau mak saya dah, saya nak sunat"

"Sunat, napa nak sunat"

"Nak nikah"

 "Nikah dengan siapa"

"Dengan hok baju oren"

"Baju oren hok mana?" (ada 2 orang cikgu pakai baju oren)

"Erm.." dia malu-malu nak jawap

"Dengan siapa"

 "Dengan cikgu la"

Diam berpanjangan.....Memang betul la dia suka kat aku

Masa terakhir dalam pukul 12tengahari. Mak Ali datang masuk kat kelas. Masa tu memang hana duduk kat kelas tu..

Huh, Mak Ali datang, kena cover ayu ni nak jadi menantu kan.haha.

Member hana kata

 "Tok Ketua (Mak mertua) mari dah, tengok menantu dia" hahaha

Hari terakhir hana kat sekolah tu, hana dapat "surat cinta"dari murid



P/s: Tengah kemas-kemas bahan bantu mengajar terjumpa "surat cinta" 2 tahun yang lepas masa zaman praktikum dulu. Ermm... macam mana agaknya anak murid Hana sekarang? 
   











8 orang dah komen :

Nurrul said...

Hehe , lucunya.. budak-budak cembru..
sampai tahap itu jujurnya kan.. :)

cikeyrah said...

pehhh . . siap mak ali dtg skola la hehehe

aizu's life said...

sronoknye dpt surat chenta!! heheh

Kyo Kusanagi said...

I've seen your blog using google and i must say, this is probably one of the best well prepared articles i have come across in a long time. I have bookmarked your site for more post

Feel free to surf my site
:

Ashafeeq Network dot kom dot mai

Ku Azniza said...

hahah.. sapa yg bg tu

Ku Azniza said...

hahah.. sapa yg bg tu

aswadz said...

hehehe... kenangan tuh. pasni agak2 ada lg x murid yg jatuh cinta ngan cikgu hana...

Kumbang Jingga said...

so sweet hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...