Beware



Orang yang bercakap memang tak akan fikir kesan daripada pertuturannya. Mungkin dia berada dalam keadaan luar sedar atau mungkin juga dia sengaja nak bagi kita 'sentap'. Keep calm and be quite.dalam hati 'aku ingat sampai bila-bila'.

Secara tak langsung kita menjadi lebih berating-hati dengan orang seperti ini. Itu normal, supaya hati kita tak terluka lagi.

Pesanan untuk diri sendiri juga. Lebih baik berdiam dari berbicara. Lebih baik diam dari 'menyampuk'. Ok bye..


7 orang dah komen :

Ako Si AiN said...

Bercakap tanpa berfikir baik buruk . Memang kena hati2 dgn org cenggini.
Be patient ya sis .

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Biasa lah tu. Memang kadang-kadang begus dengan kita berjaga-jaga.

Jobdirumah Buat Duit said...

Terima kasih atas peringatan ini. Beware selalu.

OhPanduan said...

Macam-macam dengan keadaan hati insan. Kena selalu berjaga-jaga.

ain mahsuri ismail said...

betul tu. kalau kita ckap elok dengan orang, orang pun akan cakap elok dgn kita. baru aman hidup

weschairs said...

Memang ramai x pandai jaga mulut.. Ikut sedap dier je nak mengata..

aswadz said...

sentap ngan sape tu hana?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...