Disebalik 2015


Disebalik 2015. Macam misteri pula tahun 2015 kan. Sebenarnya entri kali ni nak rungkaikan kan balik (Waaah rungkaikan...) apa yang berlaku pada tahun 2015 dalam kehidupan Hana..



Fanpage blog di Facebook
https://www.facebook.com/hanahadi89. Masih 0 fanpage ni. Mana nak tahu tahun ni pandai pula berbisness dalam fanpage ke, bermotivasi diri dalam fanpage ke kan kan kan :)

Tugas guru
Guru penyelaras i-Think. Tugas yang sangat mencabar tahun tu. Macam dah tetap dan berpencen je tugas ni. Apa-apa pun Karnival i-Think yang dilaksanakan mendapat pujian pihak atasan "Lundu satu-satunya daerah yang dapat laksanakan Karnival i-Think"  Waaaah rasa bangga jap. Lepas tu ada lagi yang waaah

"Hana masuk bilik saya kejap"
" Ok boleh boleh" (Dah kenapa pula ada tugas baru ke)
"Saya nak bagitahu lah prestasi Hana sepanjang tahun ni"
"A'a" (dengan fokus dan terkakunya aku time tu, aku ada buat hal ke)
"Tahniah, pencapaian Hana tahun ni cemerlang 9+.+ boleh di calonkan untuk Anugerah Pencapaian Cemerlang (APC)"
"Haaa ya ka, betul ka"
"Ya, tapi nanti akan dibincangkan dulu sebab sekolah ni ikut senioriti kan?" Sambil tunjuk-tunjuk prestasi kat Hana
"A'a ikut senioriti, Terima kasih cikgu" (senyum sampai ke telinga aku masa ni.)
"bla..bla..bla.."

Macam tak percaya pun ada. Ke saja ja tu kot nak naikkan semangat hana. Erm....

Skill memasak
Korang tahu kan Hana dari dulu tak suka masak. Tapi bila dah kahwin bulan 12/2015 (dah setahun perkahwinan) skill masak tu dah up sikit. Mr. Google banyak membantu Hana dalam masak memasak nie. hehe Husban pun banyak membantu. Segala mak nenek rempah, ikan, sayur semua dia tau. kalau tanya dia pasal masakan ikan. bla bla bla dia explain cara masak. Resepi pertama yang Hana try trifle. Sebab Hana suka trifle terus Hana buat sendiri (padahal trifle ni tak da dijual kat kedai, kalau ada kat kedai confirm Hana tak google resepi ni)

Lepas tu baru mula berjinak dengan resepi lain


Bila tengok gambar ni, tak sangkanya Hana yang masak. Korang percaya ke tak? tak percaya kenalah percaya tau. huhuhu

Rumah sendiri
Yeaaaah.. Hana dah ada rumah sendiri. Tak sabarnya nak deco rumah sendiri ^_^ Time belajar kat IPG lagi Hana target nak ada rumah sendiri sebelum kahwin. Dan masa tu juga Hana target akan kahwin time umur 27 tahun. Opssss.... . Itu dulu punya cerita le. Sekarang umur Hana 26 tahun kalau ikut bulan kelahiran. Kalau ikut tahun umur dah 27 tahun. Rumah dah ada kereta dah ada. Ada satu lagi yang tak ada T_T Bilakah?

Image result for roseville puteri jaya

Roseville di Puteri Jaya Sungai Petani


Vacation ke Korea (Winter)
Pertama kali merasa angin di luar negara selama seminggu. Sonata Musim Salju di Korea pula tu. Insyallah lepas ni nak pi umrah dulu sebelum ke tempat lain. Ok dah boleh start menambah duit oversea. Korea ni nanti cerita dalam entri lain :)




2016? Apalah cabaran dan dugaan yang Hana kena hadapi ye.. Hana belum bersedia mental fizikal lagi. Tapi yang penting tahun ni kena jaga kesihatan, jaga pemakanan, jaga tidur, jaga hati. eh eh ada juga jaga hati kan, banyakkan bersabar. Semua tu sebenarnya yang paling utama susun jadual kerja dengan teratur. Kalau tak teratur segala penjagaan tu pun tak teratur juga T_T

Tunggu entri ke Korea pula tau lepas ni... ^_^

1 orang dah komen :

Cik Itah said...

selamat tahun baru 2016 cikgu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...