#2 Sesi monolog – Be Patient and Ignore Them


Kenapa aku perlu memahami mereka, sedangkan mereka tak langsung memahami aku. Asyik aku kena jaga hati mereka , tapi ada ka mereka men jaga hati aku? Jawapnya TIADA, tiada seorang pun yang tahu apa yang aku rasa melainkan aku bagi tahu mereka yang aku ni terasa or berkecil hati samada dari segi perbuatan atau sebagainya.

Maaf susah untuk aku menunjukkan tanda-tanda tersebut.Yang aku tahu, aku hanya mampu menyendiri, dengar lagu yang berkemungkinan dapat lupakan sakit hati aku. Sampai satu tahap, hanya air mata yang mampu mengalir

“kenapa dia tak faham aku”
“kenapa dia suka sakitkan hati aku” 

"Sabar-sabar mungkin aku ada buat salah kot, dengki kot, suka-suka nak sakitkan hati aku kot"

Be patient and ignore them Hana T_T

Dalam kita menjaga hati mereka, hati kita terluka. Usaha nak jaga hati mereka sampai kita sendiri mengalir air mata. Sebab apa?

Mungkin kita sebahagian orang yang disakiti atau kita juga adalah sebahagian daripada menyakiti hati orang tanpa kita sedar

7 orang dah komen :

TiranaAduka said...

Salam.....
Hanya hati Tuan umah sahaj ayang tahu jalan penyelesaiannya..

Cik Itah@RRP said...

salam. yes! tabahkan hati dear :)) ingnore them

Diana Rashid said...

saya oraang yang cepat serik.bila jadi macam ni biasanya saya elak kan terus dari diaorang..tak mau la syik sakit hati je..walau ada pertalian darah tapi hati sendiri perlu diutamakan...

Hana said...

Sabar je Hana. Buruk macam mana pun orang kita kena sentiasa husnuzon :) hee lama Hana tak komen kat Hana . lol

aswadz said...

tolerate takat mana yg boleh demi menjaga silaturrahim.

Sha said...

utk ap sbenarnya kita mnjaga hati manusia ini? adkh supaya utk hati kita sentiasa tenang ? klu itu la yg kita cari maka kita akn m'dpt lain dari yg dicari.cuba kita niat dgn jaga hati manusia itu spya nabi gembira ada umatnya yg sudi bersusah pyh krna mengikut sunnahnya ?
^.^ benda yg sama tp niat yg berlainan memberikn hasil yg lain

hana hadi said...

@Sha
tq terbuka sikit minda hana pasal niat ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...