Cinta Kita Di Pantai Merdeka


Nie Bukan entri pasal cinta ok..Tajuk 2 merupakan tajuk lagu merangkap asas untuk ku start story ku nie..hehehe. Korang pernah p Pantai Merdeka??? Apa xfames?? Fames kat Negeri2 utara ja kowt..Alaa Pantai Merdeka kat Kedah 2..
Dah banyak yang berubah kat Pantai Merdeka nie..Dulu da pasir, pokok, gerai n bilik persalinan jer..tp skrang.....

Dah da tembok tinggi nie..Dulu rendah jer.Mungkin lepas Tsunami tembok pecah kowt..jd owg yang bertanggungjawab pun wat tembok smula tp lebih tinggi..Memandai2 jer ku wat ceta..Korang percaya ke?? huhu tp pasal Tsunami 2 mmg betul la tp xtau la plak tembok 2 pecah ke x..






Dah da lampu kat sepanjang tempat berjalan kaki 2..Perasan x??? siap bentuk ikan lagi..Lagi 1 dah da kerusi, pokok n rumput.Dulu pokok n rumput pun xda..pasir jer.. panas plak 2. Jadi sesiapa nak berkelah hampar tikar n khemah kat bawah pokok2 nie..best redup n angin sepoi2 bahasa.



Taman Permainan..Bleh plak taman permainan wat kat pantai ek..Xpenah ku tengok taman permainan besar cmni kat pantai.Klu taman permainan yang kecik2 biasa 2 da la..






Tempat perjalan kaki kat tengah kawasan untuk berkelah..tempat perjalan kaki nie menghubungkan kawasan parking kereta sampailah ke hujung pantai.hujung pantai??? tah xpenah la p sampai hujung pantai pun tadi.Pas2 klu lalu kat tempat perjalan kaki nie..kiri kanan tempat nie da la pokok2 bunga. Pas2 jalan2 lagi jumpa 2 3 bilik persalinan baju.Dalam bilik 2 da 5 - 10 bilik untuk mandi or tukar pakaian.

Haa.. nie gambar candid yang ku sempat shoot.Gambar nie bersama2 dengan x-jiran ku yang duk kat Guar Perahu Pulau Pinang.
Opss...gambar nie Syifaa yang shoot


Terkejut kawe..rugi ku xmandi..Dulu ku mmg xska mandi kat Pantai Merdeka nie..Yelaa bilik persalanan terhad.Jenuh beratur panjang nak salin baju. Dah la xslesa..Gerai2 plak bersusun kat pantai..ingat pasar malam ke pe..cmna nak mandi klu da gerai bersusun panjang..Xda mood nak mandi pemandangan pun xnampak.Tapi kan..klu ku mandi sapa nak ambik gambar kan

Xpe2 Pantai Merdeka 2 dekat jer dalam 30min - 45min daru umah ku.Pasnie klu p pantai nak mandi manda xpayah susah2 p Batu Feringhi p Pantai Merdeka sudah..

2 orang dah komen :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...