Jam Dinding

Sebenarnya saja ja ku update entry kali nie..bowink xta nak wat pa.. Tapi kan ku xtau nak wat entry pasal pa..so nie ja mampu ku wat.. Entry 'Jam Dinding' nie pun secara kebetulan time ku nak kemas2 file dalam laptop nie.. Terjumpa plak Word pasal 'Jam Dinding'.. Jom layan ~~~

By: Mr Google

Ada sekali tu ketua kampung orang asli telah dihadiahkan jam dinding oleh pihak tentera kerana menolong mereka dalam operasi. Alangkah bangganya ketua orang asli tersebut bila jam tersebut di gantungkan di depan pintu rumahnya dan orang kampung sering datang melihat jam tersebut seolah-olah barang hiasan kerana mereka pada masa tu tak tahu bagaimana menggunakan jam untuk melihat waktu.

Suatu hari anak ketua kampung tersebut memberitahunya yang jarum jam tu telah berhenti bergerak. Masa tu punyalah ramai anak buah dia kat halaman rumah sedang melihat jam tersebut.

Maka ketua kampung tu pun konon nak tunjuk terrorlah lalu dia pun menurunkan jam tersebut dari tempat penggantungan dan membelek-belek jam tersebut depan belakang. Beliau ternampak tempat bateri jam tersebut dan telah dengan tidak sengaja terkuis bateri itu terkeluar dari tempatnya.

Entah macam mana ada pulak bangkai seekor cicak di celah-celah tempat bateri tu...beliau pun dengan bangganya memberitahu kepada anak-anak buahnya.

"OOOO...patutlah tak jalan. Drebarnya mati tershepittttt....!!"


4 orang dah komen :

cik pha said...

ececcecece lawak punya ketua kg hehhe

akmaL said...

hahaha..sengal je..

HonEyBuNNy said...

hehe....

xsgka lak ada cicak..huwawaw

ZORA said...

hahahahaha..lawak la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...