Orang berbuat jahat terus dipandang jahat


Orang berbuat jahat terus dipandang jahat sampai bila-bila Kenapa? Hana pun tak ada jawapan untuk itu. Masing-masing pandangan kan, Hana tak boleh nak ubah pandangan orang. 


“Mungkin dia terpengaruh dengan Si A, kan sebelum ni dia ada buat masalah” 

“Saya rasa tak, sebab dia dah berubah tak macam dulu” 

“Ermm...” 

“Sudah termakan dengan kata-kata orang lain ni. Aku tahu siapa” Kata aku dalam hati

Dengan senyuman sinisnya membuatkan aku tak berpuas hati, ingin sekali aku menegakkan benang yang basah tapi tak berhasil. Aku hanya mampu tersenyum tapi hakikatnya Tuhan sahaja yang tahu.


Kadang-kadang, bila kita sudah perbetulkan keadaan masih lagi orang tersebut dianggap jahat.

Hati berkata > kesian kamu, laluilah semua ini dengan tabah..


7 orang dah komen :

aswadz said...

itu la yg dinamakan sbg prejudis. bila org dah buat salah ngan kita, agak sukar utk buang sikap prejudis kita trhadap org tersebut.

Tedi said...

itu mungkin adalah kifarah, ia tetap taqdir dari Allah.

lynndamya said...

Salam, cuma sy rasa kan, org yg jahat ni senang juga nak dipandang mulia tau..bila org jahat buat baik, manusia sekeliling akan kagum, sbb even dia jahat, ada yg baiknya..berbanding dgn manusia baik..once dia terbuat salah tu lah, mmg org xkan igt dah kebaikan dia..hadoi~

Tihara said...

manusia mana yag tak pernah buat silap kan
itulah dunia sementara ni macam2 dugaan

Diana Rashid said...

setiap orang ada melakukan kesalahan.tapi sedih bila dah berubah pun orang asyik perkatakan masa lalu kita..

hana hadi said...

Erm..bla d fikir2 blik.hana pn ada gak skit sikap prejudis tu.hehe npa ek kita ada sikap cmtu.kena buang sikap tu jauh2 kan

hana hadi said...

Betul2.yang tu hana sokong bila dia baik.n buat salah memang nampak n segala kebaikan yg dia sblum ni cm xda apa2 dah.sedih lagi macam tu kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...