Penangan Lelaki Uniform


Wow. menarik tajuk entry kali ni. Hana terbaca akhbar yang bertarikh 26 Mei hari Sabtu. Tajuk tersebut 
PENANGAN LELAKI UNIFORM
 Jejaka berpakaian Seragam lebih Memikat, serlah simbol maskulin 

Dalam akhbar ni kata perempuan lebih suka memandang lelaki beruniform seperti polis, doktor, tentera dan seangkatan dengannya. Diorang kata lelaki beruniform nampak macho, kacak, berdisiplin dan bertanggungjawab. Tapi semua tu dari perspektif perempuan. Diorang juga akan berasa selamat bila berdampingi dengan lelaki yang beruniform.. Betul ke? 

 Erm.. memang tak dapat dinafikan hana sebagai perempuan pun memang suka tengok lelaki beruniform sebab kelihatan kemas dan segak terserlah ke'macho'an lelaki tersebut. Lagi-lagi kalau ternampak anggota polis meronda kawasan or kawalan lalu lintas. Dalam duk keserabutan, tengah panas bawa kereta tafik jem lagi, tengok je ada abang polis smart kat depan tu, sejuk hati hana.hahaha 

Dalam perjalanan ke sekolah (praktikum) dalam pukul 7pagi macam tu. Hana disebelah driver (tak berani bawa kereta lagi). Hana melayan perasaan dengan mendengar lagu. Tiba-tiba ada motor lalu di sebelah, hana pun secara automatik tertengok la penunggang motor tersebut. Owh, polis rupanya. Tak tersangka polis tersebut terpandang hana juga. Luruh jantung, hati, dibuatnya..hahaha. Dalam hati, Kalau abang polis nie jaga jalan raya time macam nie, boleh buat perempuan yang mengantuk terjaga terus.. Start daripada tu, Hana tertunggu-tunggu  abang polis tu kat jalan raya.hehe

Hana nak bagi sikit info berkaitan 5 lelaki beruniform pilihan perempuan menurut akhbar tu ye

POLIS 
Polis dianggap berani. Kehebatan mereka menangkap jenayah menyebabkan ramai perempuan mengidam bertemu dengan polis kacak
- Polis kalau pakai uniform automatik nampak kacak. Kalau tak pakai uniform nampak biasa ja kan kan

JURUTERBANG

Sifat peribadi yang pantas dalam bertindak dan berfikir. Kehebatan lelaki mengemudi kapal terbang menjadi kegilaan perempuan
- Nampak smart bila pakai uniform. Memang perfek di mata hana. walaupun pada hakikatnya tak tahu pun penampilan juruterbang tu macam mana. Tak pernah tengok depan-depan.hehe

DOKTOR
Melambangkan kesucian dan keikhlasan dalam perhubungan. Bijak dan memiliki keupayaan yang tinggi
- Walaupun doktor nampak hebat daripada polis. Tapi polis tetap kacak di mata hana.hehe. Ops.. ada apa-apa ke

ANGGOTA BOMBA DAN PENYELAMAT

Kegagahan dan keberanian. Sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan kebahagian dalam perhubungan
- Wah.. romantiknya.Erk, polis tetap di hati ye : )

TENTERA LAUT 

Mampu bertanggungjawab dalam perhubungan. Berpakaian putih dan melakukan gerak kerja perlahan tetapi pantas
- Tentera laut pun kacak jugak kan..

Hana bagi pandangan dari segi penampilan je.hehe Sesetengah perempuan akan tengok lelaki dari segi penampilan dulu baru diselidik dari segi dalaman.hehe Ka hana sorang ja macam tu? hana memang pelik-pelik sikit. Pandang rupa dulu. Rupa dan penampilan akan mencerminkan sikap seseorang. Ok la pandang rupa dulu daripada pandang $$$. Betul tak?Alaa setakat $$$ apa la sangat. Hana pun boleh cari sendiri. Bukannya sombong tapi hana pun nak merasa $$$ sendiri.

So macam mana, smart ke tak lelaki beruniform? ada pengalaman yang nak di kongsi? silakan..



9 orang dah komen :

dwaty said...

Saya suka pilot... Nampak segak.. Tiap kali nak naik kapal terbang... Mesti tunggu kot2 ada pilot lalu... Hihihi

Cik Mimey (owner fida's story) said...

amboi...
tetapi kkdg,ad stgah org tu,rupa je lebih,tapi hampehh

Onitsuka_hana said...

@dwaty hehe kadng2 cmtu gak

Onitsuka_hana said...

@Cik Mimey (owner fida's story) luaran je bagus. dalaman xpasti lg

Prettywrite said...

memang nampak smart kalo pakai uniform..lagi2 polis..macam hana cakap la..keh3..tapi tentera laut tu pakaian macam budak pancaragam jer..hua2..

Munnafendy said...

pnh bsama dgn lelaki beruniform...sygnya kenangan tu xbest..yg sy kenal tu suka ambil kesempatan & mpergunakan karier diorg utk pikat pmpn...

Onitsuka_hana said...

@Munnafendy oo.. cm2 plak.ingat perempuan memperguna polis untuk kepentingan perempuan tu

Onitsuka_hana said...

@Prettywrite hehe baru perasan. mmg mcm pancaragam. cuba letak alat muzik kat depan diorang.huhu

Yumida said...

my hb pic no. 3....mmg hatinya terbukti suci...leh promote myk masak 'suci murni'
follower ke 737

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...