Bila hati mula berbicara


Bila hati mula berbicara...

Aku tak sepatutnya berada dalam situasi ni. Tapi apakan daya aku hanya manusia biasa yang mempunyai hati dan perasan. Aku dah cuba untuk lari dari kenyataan. Tapi tak boleh. Kenapa dia baik dengan aku? Kenapa aku selesa dengannya? Aku tak dapat menjawab persoalan itu

Aku terpaksa terima kenyataan yang aku dan dia tidak dapat bersama. Aku dan dia masing-masing mempunyai kehidupan sendiri. Aku kena kuat untuk teruskan kehidupan aku. Dia? biarlah dia dengan kehidupanya. Tapi adakah aku mampu meneruskan kehidupan aku tanpanya?

Ingin sekali aku dan dia bersama-sama meneruskan perjalanan yang satu. Aku dan dia mampu lakukanya. Tapi itu TIDAK akan terjadi.

Aku dan dia
Dua insan yang punyai kehidupan yang berbeza
Dua insan yang saling mengenali antara satu sama lain
Walau apa pun yang terjadi, dia tetap di hati aku


Inilah Tragedi Oktober yang dikatakan orang :(

27 orang dah komen :

cweet pinky said...

sabar yer sayang ... solution always there ... u can do it ...

choose the best 4 ur life ...

and always remember ALLAH always there and keep praying keyh :D

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI said...

ada hikmahnya :)

Ayie Abas said...

kenapa ni hana? kenapa tak boleh bersama? apa halangan nya? cuba cerita lebih jelas..

Cik Eyra said...

erm..mcm seyes je bunyinya..

Zawiah said...

andai satu hari nanti hana berpaling ... ingatlah bahawa itu adalah takdir yg allah sudah tetapkan ...

biskutcelup said...

stay strong ye hana..you have our support :)

nyanyisunyi said...

Mungkin membuat haluan sendiri ada hikmah yg kita tidak tahu..dan ada kebaikan bagi kedua2 belah pihak..berkawan dan kenal bertahun bukan bermakna akan tetap bersama selamanya..

S.K.A said...

Sabarlah cikgu =) Dia lebih mengetahuinya..ada jdoh, ttp bersama..bnykkn berdoa

roshi''dayahdayu'' said...

wewwwiitt~~~~~ =D hope hubungan akan bakal terjalin

Niesa said...

semoga tabah menghadapi segala ujian yg mendtg.. InShaAllah pasti ada sesuatu yg indah sedang menanti.. :)

aisya said...

hmmm.. kenapakah? siapakah?

Ema Johari said...

jangan bersedih cikgu hana...berpisah dengan siapa ni?

Kang Zeer El-Watsi said...

kunjungan perdana, izin nyimak dan follow ...sukses selalu untuk anda :)

Azlan Strider said...

wah...macam complicated jer bunyi situasi tu..hehe

Regards,
-Strider-

hana hadi said...

@Ayie Abas
sbb kehidupan kami berbeza. huhu

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

ada hikmahnya..renung-renungkan..=)

Bahrain said...

INSYA ALLAH, ada himkahnya tu.

ANNA MARIANA said...

kenapa ni hana? ce cite..
jangan sedih2 k..

Dhia Dirham said...

sabar la hati. ada kegembiraan disebalik kesedihan hana. :)

Nizam Ijam said...

setiap yang berlaku ada hikmahnya...

jaakechik said...

kenapa ni hana? sedang frsut kah? sabar yer... ada hikmah tu...

Cik Kay Jue said...

sabar ya hana.. xmo cedih2...

Kesuma Angsana said...

doa & sabar.. kalau jodoh kita mmg x kemana, kalau bukan redha ajelah, pasti ada yg terbaik utk kita nanti ye dear !

Cik Itah@RRP said...

sabar ye hana..

Cik Yaya said...

npe pula ni..
xkire apa pun harp bsabar je la ye...

Anonymous said...

Y?

akeem said...

jangan biar perasaan itu memakan hati...cuba luahkan dgn cara baik...insyallahh..
walaupun mungkin xda jodoh..tetapi perasaan itu kita dah luahkan..
tak cuba tak tahu kan?
jodoh itu milik allah..allah yang tentukan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...