Hang loqlaq noo..


Kebiasaanya Hana akan berjoging dan melakukan aktiviti senamrobik di persekitaran Pustaka Negeri Sarawak. Rutin Hana seminggu 3 kali.

By: Mr Google

Lepas habis joging Hana join aktiviti senamrobik. Nak dijadikan cerita tengah senamrobik berlangsung...ada akak ni tanya,

Adik sekarang pukul berapa?
6 suku akak

Adik bukan orang sini?
Sik, kamik bukan orang sitok (baget nak praktis klaka sarawak)

Siney?
Kedah

Alor Star ka?
Sik, Sungai Petani

Mak kami orang Aloq Staq
Laa, yaka?

Hang loqlaq noo..Kalau mak tau ni mesti dia suka punya orang kampung dia. 
(Dalam hati, lama tak dengar perkataan "hang loqlaq") Rumah kat mana??

Kat Samariang. Belajar ke kerja?
Owh, dekat jelah dengan rumah. Kerja dah

Kerja apa?
Cikgu kat SK Sampadi, Lundu

Comey sangat cikgu pun. Jauh tu Lundu
(Senyum xperlu kata apa-apa) Jauh jugak laa.. sekolah rendah

Dalam pukul 6.45 petang kami semua bersurai. Nak bertukar no telefon tapi kami tak bawa pen masa tu. Harap dapat jumpa dia lagi :)


11 orang dah komen :

lynndamya said...

Haha..laaa orang kampung rupanya..hihi...

Kumbang Jingga said...

oghang kedah kelakar saghawak hehe..kamek tau word paloi ja hahaha

Sis Vee said...

klu dah jodoh , bertemu lagi ... heheheee ... ada gak org kg utk bersembang kan .

aizamia3 said...

sekali dapat jumpa orang kampung.. ;)
moga dapat bertemu lagi akak tu lain kali..

Cik Yaya said...

wahh rajin ..bgus2.. ^,^

Maria Firdz said...

Sekali org utara daa..

Niesa said...

hahaha..ada geng tu nnti..comei je org kedah klaka srwk..mesti lucu jak bunyi..lamak2 pandey klaka srwk la ktk lak hana..hehehe

lama niesa xsinggah sini.. XD

cik didiey said...

comey cikgu ;)

hana hadi said...

Hehe aoklah..lucu juak sbnar kmk klaka srwak.slang kedah tetap ada.

aswadz said...

hohoho... dpt jumpa orang senegeri...

sal ya said...

Comel...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...