Imbas Kembali

Korang ingat x dulu2 masa kita sekolah rendah darjah 2 n 3 cm2 la.. Zaman 2 nasi lemak kat kantin 30sen je. ingat x??? kena beratur nak beli nasi.. da pengawas jaga barisan.

Tapi yang penting bukan ku nak ceta pasal nasi lemak kat kantin sekolah..huhu. Ku nak ceta pasal.....

Sekarang ku dah berumur 22 tahun. Lama dah masa berlalu. Tapi kan pada suatu hari di waktu rehat pukul 10 pagi lepas makan kat cafe.... ku nak p ke koop (koperasi) sesaja nak cari makan ringan cm gula2 ke untuk ilangkan rasa mengantuk nanti (erk.. maksudnya kowt2 mengantuk).

Ku pun cari la gula favroute ku..Yeeah da pun.. di sebabkan ku suka gula2 nie..ku pun ambik seberapa banyak yang mungkin ( selalunya segengam dalam 5 or 6 ja yang bleh muat segengam tangan ku nie.hehehe). Korang nak tau gula-gula favroute ku x?? hehehe nie haa..







Masuk mulut je masam.. pas2 manis.hehehe

Kira dah penuh segengam ku pun terus bayar sebijik 10sen. ku ambik 6 biji.maknanya 60sen. Ku malas nak berbaki2 nie ku pun cari gula2 yang terdekat kanter pembayaran 2. Malas nak jalan jauh nak ambik lagi 4 biji gula2 favrote ku 2. Banyak barang kan.. beg kuliah lagi file lagi.. 2 yang ku ambik segengam ja.. Klu ku Xpengang file.. 2 genggam ku ambik.huhu

Tanpa di duga.. Ku terpandang 1 gula2 yang boleh mengingat kan ku kepada alam persekolahan dulu2 time darjah 3.. Dulu ku p n balik dr sek naik van. Balik ja dari sekolah ku cari van dulu nak berebut tempat duduk kan.. :) tapi klu van xmai lagi ku terus ke kedai runcit (kedai 2 jual makanan ringan ja biasalah dengan ngan sekolah kan. bebudah mesti ramai punya kat kedai 2 pas balik sekolah). Kenapa ku kedai runcit ???

Sebab ku pun kategori budak gak.hahaha Nie la gula2 yang ku salalu 2..sama macam yang ku tengok dalam koop kat tempat ku belajar sekarang





Ingat dah xwujud dah gula2 nie.. :) Dulu gula2 nie 1 bungkus 10sen.sekarang dah xingat la..ku beli ri2 pun x ingat berapa ku bayar asyik duk berangan teringat zaman sekolah dulu2 jah.. Rasanya 20 sen 1 bungkus kowt.

Sebab ku ambik 2 bungkus untuk cukupkan rm1 tadi 2..

P/S : Korang mesri teringat zaman persekolah duu-dula kan..

3 orang dah komen :

Momo Chan said...

teringat zamanmuda2 dolu..haha..coklat mmg wajib beli hari-hari..itu pasal gigi momo skrg kurng cantik..kekeke

cik kumbang said...

cik kumbang da post entri yg Onitsuka_hana nak tgk...hihi :)

Onitsuka_hana said...

mesti beli punya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...