Dia BUKAN sahabat yang baik



Kalau dia BUKAN sahabat yang baik, kita nak buat macam mana ye...?
Fuh, soalan yang mencabar minda

Tapi itu lah yang selalu bermain difikiran
Lagi difikir lagi kuat mengatakan dia BUKAN sahabat yang baik
Kalau tak fikir? macam bukan sahabat pula
Nak bagi nasihat?
Siapa diri nak bagi nasihat...

Arrggh.. keliru sudah
kesimpulanya....... ?

Ya Allah, Hana tak dapat lupakan peristiwa itu..Hana tak boleh terima sahabat baik Hana memburukkan dan mengaibkan Hana. Bukan sekali tapi dua kali. Kali kedua merupakan peristiwa yang betul-betul buat Hana tak percaya dia sanggup lagi buat macam tu. Kali ke 2 ni bukan dia bagitau seorang tapi 3 4 orang hari yang berlainan. Hana dengar sendiri bukan dari mulut orang. Serius... Tergamam

P/s : Nak buat entri pendek je. sekali meluahkan perasaan pula.huhu


35 orang dah komen :

baby comel said...

Hana, kita rasa kita punya pengalaman lagi teruk dr hana. Sakit, memang sakit bila kita terpaksa berhadapan dgn 'sahabat' yg pura2 baik ni.
mohon tabahkn hati, aima hari2 terpaksa kuatkan hati sbb mulut org yg cmni mmg takkan pernah mampu tutup.

Tihara said...

takpe luahkan...
mungkin ini ujian dalam persahabatan..
hati kita semua milik Allah...
doa banyak2 moga dia berubah...insha Allah

Remy hazza said...

kekadang memang susah nak dpt sahabat terbaik.... manis cuma dimulut...kat blkg belum tentu lagi.......

Nur Emilya said...

Alhamdulillah sy belum pernah ada sahabat camtu lagi. Takpe sis, kuatkan semangat, setiap yg berlaku ada balasannya. Harap sis tabah utk hadapinya!

Faridzuan said...

Dah pernah dapat pengalaman berkawan dengan orang-orang yang hipokrit. Cantik luaran, cantik bahasa, tapi dalaman sungguh jauh dari panggang. T_____T

Ayie Abas said...

salam hana :)

kena tikam dgn kawan sendiri mmg pedih...

Etuza Ezawarna said...

boleh kah Blog Pesona dijadikan sahabat maya...nice entry ya

nik ros said...

syukur la tak pernah lagi ada sahabat yg mcm tu.maybe sis jenis yg berkwn mcm biasa jea. tak ada kwn yg btol2 rapat.huhu

skarang kwn rapat hanya suami.

my notes said...

assalamualaikum ... bila sahabat baik dah jadi tak baik , makna nya dia bukan lagi sahabat hana . Jadi , jauhkanlah daripada dia supaya aib hana tak lagi di jaja ... bila hana dengar sendiri , itu barmakna Allah nak tunjuk pada hana siapa dia sebenarnya di belakang hana .

deno said...

deno pernah kena mcm hana... sedih sgt, deno still berkawan tapi dah tak percayakannya

deno said...

sabar ya hana..

Encik Zaharin said...

Behati-hati dalam memilih kawan, kawan ketawa ramai kawan menangis harammmm xde

ANISRAHIM said...

Itulah dunia hana, sahabat, sahabat yg kite percaya adalah sahabat sejati kita pon boleh tikam kita dr belakang, sbb tu sebaik mana pon kawan kita, kita kene hati2, takot nanti sakit ;)

el said...

seriau dgr sahabat yg baik ni
k.el pun dulu time sekolah dah byk kali kena..tp k.el wat xtahu sbb k.el sayang ngan sahabat2 k.el
tp bila mende ni berlarutan sampai k.el sambung belajar..ok enough..k.el dah x percaya dah pada sesiapa ..skun ni just kwn2 biasa2 pun ngan sesiapa yg sudi berkawan ngan k.el hehe

Cik Ain said...

huhu ..so far ain xde lagi sahabat yg mcm tu ..hope xde la..

Myra Jay said...

Kadang dgn meluahkan hati kita jd tenang. Mmg pedih tp pasti ada hikmahnya

are_lin@yu said...

mmg wjud org mcm tu..klu blh mmg kna jh kan..huhu

syiela said...

salam... moga hana tenang kini..

sakitkan di khianati BFF sendiri

tirahzairi said...

saya baik kan? hihi

afzalsukasuki said...

err tapi kalau nama dia tak sedap, baik orang nya.. adakah dia dikategorikan sahabat yang baik juga?

sekarang ni tak ramai kawan yang betul2 baik

izan mama mia said...

persahabatan suci tapi kalau sabaliknya trauma laa pula

Nurul Hidayah said...

Personally, teman yg baik pun Nurul takkan share semua bende. Biarlah dorang share ngan Nurul.. Insya'Allah Nurul simpan, bukan tak percaya just berjaga2.

Norizan J said...

bukan senang nak cari sahabat... tabahlah... ambil iktibar dan pengajaran..

Kesuma Angsana said...

bila jd kat diri sendiri mmg sakit sangat hati kan !

Nick Nashram said...

pernah jugak terkena.
cerita mslh peribadi ngan kwn baik.
pastu dia p sebarkan kt org lain pulak.
pastu pts terus dari jd kwn.

haz said...

kawan ni macam2 ragam dan perangai. even mcm kes hana ni. sedihkn kalau dpt kawn mcm tu. if haz la kan, mmg x kn kwn dh dgn org mcm tu.. huhu

hana hadi said...

@tirahzairi
baik :)

hana hadi said...

@afzalsukasuki
Nama dia xsedap? maksud di sebalik namanya xelok ke? huhu

ANNA MARIANA said...

sabar ok..

puteri kasih said...

banyakkan bersabar hana. lepas ni hana kenalah berhati hati memilih sahabat :)

p/s semua orang boleh dibuat kawan tapi tak semua orang boleh dijadikan sahabat ^_^

ayut said...

pasal kawan ni mmg payah klu nk dihuraikan lebih lg...ap pon doakan jela yang terbaik utk kawan tu dan kita bt baik je ye hana :)

Mieya Atiera said...

sabar okey.

MaYa MustWany said...

sbar yea..insya'Allah orang yg sbar akan dapat balasan yang baik..

sal ya said...

mcm mana sahabat baik blh tikam dr belakang ek.

boni kacak said...

jauhkan diri daripada orang macam tu.sebab dia musuh dalam selimut tau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...