Dulu Kelabu sekarang Milo


    dulu dan sekarang 

Dah besar dah si Kelabu . Sekarang tak panggil Kelabu dah. Tapi panggil Milo sebab warna macam Milo. Dalam entri sebelum ni Hana selalu culik Kelabu a.k.a Milo masa Milo masih kecil. Sekarang pun hana culik Milo lagi sebab Milo sangat-sagat nakal dan buas berbanding yang lain.

Kadang-kadang Hana kurung Milo dalam kotak, bawah tudung saji. macam-macam lagi la. Hahaha kejam tak. Selalu cari pasal dengan orang. Kalau Milo cari pasal dengan Hana. Hana lekatkan pita  pelekat (salotape) kat tapak kaki Milo. Lepas Milo buang salotape tu dia main-main pula dengan salotape pula. Apa-apa je lah Milo. Janji bahagia..

Antara anak-anak Che Ah yang lain. Milo ni la lain dari yang lain. warna dan peragai lain. Yang lain-lain perut buncit tapi Milo elok je. Tak kurus dan tak buncit. Baguslah kecik-kecik dah pandai jaga pemakanan.

P/s: Ada jugak orang kata, kucing-kucing yang aktif, lain dari yang lain ni selalunya akan mati dulu.betul ke?


36 orang dah komen :

Noor Mala Shahar said...

comel kucing btu..

http://www.noormalashahar.blogspot.com

http://www.noormalashahar.com

maria firdz said...

x juga... tp mak lrg tgkp gmbr kucing sbb biasa akn mati x lma pas tu.. hmmm,

Aleeza Zailan said...

hahaa kucing pun pandai diet dah . btw, comel kucing awk :* heheee ~

*sy pencinta kucing ^^

tirahzairi said...

pasni kopi lak...hihi

deno said...

wah... dah besar pun dia...:)

iAmCekbolat said...

halalala comel . kemain kasi dia main salotep yee . lgipun bagus apa klau si kecil ni aktif , bagus untuk perkembangan dia . hee :))

ajal maut kan di tangan tuhan , kalau ditakdirkan dia pergi dulu . Allah sayangkan milo la tu kan .

haha

cweet pinky said...

eyh , takde la , kalaw kucing CP , yang buas tuh la yang hidup lama ..

cweet pinky said...

new entry :

http://dariilhamkehati.blogspot.com/2013/03/memartabatkan-bahasa-melayu.html

are_lin@yu said...

alahai comeynya lain mukanya..hehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum hana. hee comelnya kucing awak. sheila takut kucing.. hehehhee

StarPrincess said...

As salam, hana.. Kebetulan la... Nama ank kucing Honey yg terbaru ni 'Kelabu'sbb warna kelabu...tp disebbkn mak duk panggil 'Milo' ..terbiasa pula panggil Milo...hehe...nnti Honey buat n3 tntg 'Milo', honey tag Hana ok...^_^

puteri kasih said...

ohh dah tukar nama dah ke? hehe

hana hadi said...

@maria firdz a'a kan baru teringat, hana pernah dengar gak pasal ni

hana hadi said...

@StarPrincess waaah.. xsabar tunggu entry honey. sebab warna macam milo kan..

Nick Nashram said...

rumah sewa sya skng takde kucing..tapi kalo kucing jiran tu bnyk la lepak tepi rumah..huhu

Mar Haini Abdul Rahim said...

bagusnyee hana suka main dgn kucing.. eh yeke ? mar ade sekor tu, ya Allah buas die kemainn.. hyper active sgt2~

Alia Laila said...

Comelnyaaaaaa ^_^
Alia suka sangat-sangat-sangat-sangat dengan kucing tapi emak tak bagi bela. Hee

my notes said...

assalamualaikum ... tak pernah dengar lak kucing yg aktif cepat mati ... kucing saya dah byk kali bersalin pun masih aktif main ...

ANNA MARIANA said...

comeynyaaaa.....

Kesuma Angsana said...

maaf lambat singgah, sakit baru nak kebah

Myra Jay said...

Comel le tengok :D

krole said...

seriusly wak..mmg cumil,cma bab kucing ni krole tak berape...alergic..bersin memanjang kalo de kucing dekat...emm...sal tu kurang pasti r wak...slalunye tngok...kucing aktif ni besar smpi ke tua~

nik ros said...

comel nyer. mcm kucing kat umah mak mertua nik

izan mama mia said...

akak xtau laa pulak nak komen pasal jkucing nih..nampak comel..tapi jgn dtg dekat ngan akak sudah..hihi

Ayie Abas said...

comey kucen hana tu...nama pun unik... :)

Nurrul said...

mm , selalu nya macam tuh... bila akk ckp mcm nie kita teringat dekat kucing kesayangan yg mati.. lepas tuh Nurrul dah tak boleh nak buat kucing sbgai teman.. rasa rindu , demam dekat sebulan sbb kucing ksygan mati :(

Lia Irdelia said...

peminat kucing rupanya... :)

~didiey~ said...

makin besar makin kiut!

baby comel said...

Alololo. cumilnya.. geram tengok. ehh? hana, kita takut kucin. sungguh, memang takut

Tihara said...

comelnya milo...kalau dekat akak dah pi tumpang main dengan dia...masa baby tu geram kan tengok dia :D

Remy hazza said...

wahhh!!!! kelabu dah jadi milo......
dh semakin comel.....telinga pun dah panjang......

el said...

hahahahaha buli milo eh letah bwh tudung salji kotak bagai..tu lekat solatape bagai..tp npk cumel jek buat mcm tu kat milo hehe

Mimie Najib said...

comelnya milo.. :)

*bab cepat mati dulu tu, sebenarnya takdir Allah..orang cakap kalau suka ambik gmbar kucing, nanti kucing cepat mati..alhmdulillah, kucing cik mimie ni dah 5thun bersama.. :)

ayut said...

eh..milo plak gantinya...mcm minuman dah..kucing ni klu time sebesar gini mmg lincah men yer...tau nk men je keje yer...tp tu yg best..leh jd menghibur hati ^^

sal ya said...

comel.

Ahsfantasy Ryu said...

Makin kurus kelabu..
kena makan vitamin ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...