Cikgu serba boleh - Biskut Raya

 
Subjek Kemahiran Hidup
Murid diminta membawa bahan-bahan untuk buat Tart Nenas

Hana terfikir
Kalaulah hana kena ajar subjek Kemahiran Hidup, tiap-tiap minggu hana berkebun je takdanya nak masak-masak, hana mana reti masak.hahaha Tapi apa-apa pun Hana kena belajar gak.huhu


Hana sebagai photographer, nak tolong tapi tak berani. Takut tersilap masuk bahan.hehe


Murid-murid ni macam tak berminat je. Hana yang teruja tengok cikgu buat biskut raya. First time tengok orang buat biskut raya, Mau tak teruja 

Sebenarnya masa ni memang murid diminta tengok apa cikgu buat. nanti baru murid akan buat.


Dah larang jangan main. Tapi main juga. tak kisah la janji tak membahayakan diri


2 orang kanak-kanak rebena ni memang kusyuk tengok cikgu buat biskut raya


Haa tu yang malas nak masak, berterabur habis segala bahan kat meja tu (ceh, alasan ja)

Tiba giliran murid untuk buat bentuk Tart Nenas


Basuh tangan dulu


Bestnya.. Hana tak terlepas peluang untuk mencuba. First time kot..

    
   
 

Jenuh berebut acuan dengan anak murid.haha

Memang kusyuk..

Proses meletakkan jem nenas dan gulung-mengulung

 
Dah siap..
Masukkan ke dalam oven

 
Dah siap.. 
 

5 orang dah komen :

nenot said...

beznye...kat sekolah mane nie??

cikeyrah said...

sedappnya kih tart nenas . .nyumnyum

Hana, nape bila klik link blog awak , keluar link lain.. maksud keyrah iklan utk menjana duit . .

Onitsuka_hana said...

@nenotsekolah kebangsaan sultan ibrahim dua, pasir mas kelantan :)

Eurika Afiqa said...

wahh, seronoknya time skolah lagi dh blh bljr wat kuih raya.. Dh bsr nnt blh jadi usahawan berjaya nih.. huhu.. (n_^)

Cik Tie@Akak said...

seronoknya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...