Sebab-sebab kucing merajuk

Suatu pagi yang nyaman. Hana menuju ke pintu utama rumah yang pada kebiasaanya akan hana buka tiap-tiap pagi untuk membolehkan udara segar masuk ke rumah

"Eh ada kucing. Kucing siapa ni"

Hana pun memanggil kucing tersebut

" Meow.. (macam mana ek nak taip kita panggil kucing)"

Wo.. berderet anak kucing menerjah masuk ke rumah. 


Kecik-kecik comel. Nampak tak 2 ekor kucing bawah kerusi tu.. Rasanya ibu bapa pada anak-anak kecik ni. hehe


Opss.. jangan masuk. Nanti kucing-kucing hana jelous bawa masuk kucing lain dalam rumah. haha


Disebabkan anak-anak kecik yang tidak tahu apa-apa ni menyebaban hana terpaksa menutup pintu semula. Kesian la pulak

Hana pun menghidangkan juadah yang tidak seberapa ni


 Lapar agaknya. tu yang sampai masuk rumah


 Cianya..Lapar yee

 Yang si kecik hitam kaki putih tu comel.. Geram betul


Macam harimau bintang pun ada

Ok lepas habis bagi makan . Hana pun masuk rumah, panggil kucing-kucing hana.. Masa untuk makan. Mana ek diorang ni Selalunya dengar je surat khabar (nak letak ikan) terus datang

Huh, memang merajuk.


 "Jom la turun Che Ah, kita makan.." 

"Ok tak pe nanti lapar kau turun jugak kan.."

 Tapi mana kucing hana yang lain. lari dari rumah ka?? Confius ni.


7 orang dah komen :

Aishah Jahirah said...

diaorg pun pandai merajukkan...hehee tp kucing bukan pendendam,kejap je rajuk dia.

boni kacak said...

kucing hana merajuk la ni..hehehe. tapi, ramainya kucing2 tu..

zizie said...

banyaknya kucing!!

*zafirah* said...

Wah,comelnya..teringin nak bela kucing tapi mak tak bagi:(

jemput singgah dan beri pendapat ye?^^
http://xiexiepinky.blogspot.com/2012/09/korea-dan-makanannya.html

Aujinz said...

walaupun tak bela kucing, saya minat kucing lelebih lagi yang jenis tmpok tompok atau belag belang macam tue..

huhuhuhu

Aidil omar said...

teringat kucing fisrt bob masa kecik2 dulu..

boleh pulak dia cemburu bob bela kucing lagi 1.. nak bagi dia kawan je pun huhuhu..

Wan Trueno said...

Comel je meow2 tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...