Akhirnya.. ulat itu dimusnahkan


Selama 3 minggu blog hana diserang 'ulat'. Seminggu hana boleh relax lagi buat macam perkara tu tak serius. Minggu kedua masih relax tapi ada sedikit usaha untuk mengatsai masalah tu. Masuk minggu ketiga, Tak boleh jadi ni.. Hana buang segala benda yang dirasakan tidak penting dalam blog ni.

Buka Fb. Terlihat status kawan


Hana anggap 'ulat' tu macam hack. Entah patut ke tidak 'ulat' tu digelar hack.huhu
Akhirnya 'ulat-ulat' tersebut berjaya di hapuskan oleh kawan hana. Nak tegaskan di sini.. bukan hana tapi kawan hana. Memang gembira + sedih + terharu sangat-sangat.


Macam ta percaya. Senang-senang je dia kata dah jumpa 'ulat' tu. Hana terkejut beruk dah. Eleh melawak ja ni.. Tapi memang betul bukan lawak. Dia dah jumpa 'ulat' tu

Cuba bayangkan blog yang 2 3 tahun tahun bersama dengan kita akhirnya di makan 'ulat'. Siapa yang tak sedih. Lagi-lagi segala kenangan suka duka kita di kongsi bersama blog tersayang kan..

Tapi yang musykilnya, Hana bagi link blog ja, dalam masa sejam dia dapat tau punca masalah tu dan meminta hana delete 1 banner dalam sidebar hana...Bukan disebabkan owner banner tu tapi disebabkan link untuk buat banner tu bermasalah. (Kawan hana yang kata.. hana angguk je)


Sebenarnya hana dah trauma dengan web ni.. Rasa takut nak upload dalam blog.huhu

Kalau diimbas balik betapa penat lelah hana search google cara nak atasi masalah ni (masa tengah siapkan kajian tindakan pulak tu) Ada tapi bukan berkaitan dengan 'ulat'. Hana ambik masa 3 hari untuk perhati betul-betul 'ulat' dalam html dan terpaksa buang semua link-link widget hana. Kalau korang perasan cursor hana dah jadi biasa (lepas ni kena letak balik cursor hijau hana tu)... background blog pun hana tukar gara-gara 'ulat' tersebut. pasword dan emel pun hana tukar. Haa hana siap tukar nama dan link blog lagi. Tak menjadi juga. Lepas tukar link blog rasa sayang pula kat link blog lama. Tak sampai 10 minit tukar balik ke link lama.hehe

Last skali, hana redha jelah. siapa yang bertuah dapat lah ke blog hana, siapa yang tak bertuah tu terpaksa ke web yang hana tunjukan gambar tadi :). Sehinggalah hana terjumpa status kawan hana tu.hehe

Terima kasih tidak terhingga hana ucapkan kepada kawan hana. Lepas hana dapat tahu pasal ni. Hana rasa happy sangat.. 7 hari 7 malam hana akan meraikan ke'happy'an hana ni..



11 orang dah komen :

Unknown said...

hana memang suke wane hijau eh

duk cite hijau pulak hehe

#selamat pagi

Izwa Kamaruddin said...

haaaa...naru okey!setiap kali buka saya pun tertanye tanye ape dah jadi ni...

Unknown said...

tahniah dah kembali normal..seram sangat

Unknown said...

ulat?? hahahaha. adoi.. rasanya kawan hana tu memang pakar jugak tu..

Unknown said...

TAHNIAH! ade ulat bulu naik daun rupanye ek :p hehehe...

Mummy MM said...

kesiannye.. law sya mmg dh x taw nk wt pe dh.. :)

THE AUTHOR said...

Lega rasanya yek....
Bagu skawan awak tu..rajin checkkan widget2 tu yaa...
Inipun kita panggil spam ..juga..

hnahdy said...

@Iffah Afeefahhaha mmg suka warna hijau.

hnahdy said...

@:: Mrs.Eady ::syukur :)

hnahdy said...

@izan mama mia :)

Aidil omar said...

haha suke tgk hana tulis entry ni..crite satu2 lak tu haaha..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...