Maksud disebalik nama




ISLAM
Nurul : Cahaya
Hana : Kebahagian, rezeki tanpa kepayahan, jujur

JEPUN
Nurul : -
Hana : Bunga

KOREAN
Nurul  : -
Hana  : Satu (1)

ALBANIAN
Nurul : -
Hana : Bulan

HAWAIIAN
Nurul : -
Hana : Bekerja

Maksud nama yang sangat mendalam dan menarik. Yang bertanda '-' Hana tak pasti wujud ke tak perkataan 'Nurul' kat sana. hehe. Dari kecil sampai besar kebanyakan orang panggil Hana, Tapi ada seorang kakak tu satu-satunya dia ja yang panggil Nurul. 

Apa kata, korang semak maksud di sebalik nama korang mengikut Islam KLIK SINI


42 orang dah komen :

luqman zakaria said...

yg penting gmbr tuh..ade gmbr xde gigi..hehe

Remy hazza said...

kalau remy nama sebenar maknanya.....
harum haruman atau wangi wangian.....

Nurulhuda Abu Hassan said...

good sharing !
selalu klu nak tgk maksud nama, mesti carik buku maksud namanama tuh. kecik2 dlu -..-'

Nana Liena said...

hehe..nama sya paling dekat pun 'noor' mean cahaya.. azlina tak ada makna agaknya..=='

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Sangat mendalam & menarik maksudnye..nanti nak cek jugalah nama kita..:)

Mrs Velentine said...

wah banyak makna nama hana

Azie Namico said...

sesuai dengan org nya...weeee

ANISRAHIM said...

Nama cantik, orgnya pon cantik :)

haz said...

niceeee tq for sharingg... mksd nme hazirah lak pilihan yg terbaik.. wee ^^

Nurul Hidayah said...

dari kecik ke besar makinnn comeh la^^ Nama kite pangkal sammeee :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

nama sangat penting... dan nama haruslah mempunyai maksud yg baik2 :)

zmn skang xmcm dulu... nama ikut suka je.. janji nampak glamour.. huhu

alhamdulillah... ibu bapa kita memberi nama yg mempunyai maksud yg baik2 :)

ANNA MARIANA said...

nice sharing.. anna pon nak semak gak la maksud nama anna...

Diari Si Froggie said...

Hana memang banyak bawa maksud yang baik.. panggilan Hana pun dah nampak macam lembut je.. :) Nama aida maksudnya adil, jujur dan yang periang. :)

Nick Nashram said...

wah, comeynye budak yg pakai baju merah tu..huhu..ade gmbar yg siap posing lg.

Lynn Munir said...

Good sharing. Anak saya pun namanya Nurul.

my notes said...

assalamalaikum ... alhamdulillah , maksudnya semua baik jer ... comel masa kecil ya ... gambar saya masa kecik x berterabur kat mana agaknya ...

Mieya Atiera said...

Wahhh.. Mieya takde koleksi gambar waktu kecik2. sobsob

cik amal said...

COMELLNYA time kecik!!

jaakechik said...

wahhh comel nya hana. dari kecik lagi comel! bgus la nama hana ada nama, nama jaa xde makna apa2! adeh!

shafiq said...

haha , bnyak sangat translate , macam2 bahasa ada ~

roshi''dayahdayu'' said...

wahh sume negara ada maksud hana ek,,,jelez nya..
nama saya hidayah tapi ros xde makna la awak huhu

hana hadi said...

@roshi''dayahdayu'' ros sejenis bunga.. hehe mungkin zaman mak kita dulu2 diorang suka letak nama bunga mcm mawar, angerik., orkit. betol x.. unik nama ros tu kalau digunakan pada zaman sekarang. mcm perempuan melayu terakhir

Amanina said...

comelnya gambar.. heehe

Ayie Abas said...

as salamualaikum nurul hana :)

dah ada ker org yg panggil hana dgn nama penuh...nurul hana?

klu belum ada..ayie nak jadi org pertama panggil nama penuh..nurul hana...cahaya kebahagiaan...weee :)

maria firdz said...

Alhamdulillah semua nama baik2.. mksudnya... :)

Miss Zahirah said...

comel ana time kecik..
skrg pun makin cun jer..
hehehe..
mcm2 maksud nama kn..
ape2pun ape yg dipilih ibu bapa tu la yg terbaik utk kita.. ;)

MaYa MustWany said...

comel masa kecik tuh.. :)

cweet pinky said...

nama CP mudah jer , cahaya petunjuk :P ehehehe ~

aswadz said...

siap pelbagai bahasa lagi.

roshi''dayahdayu'' said...

hehe malu pula tibe tibe..thank hana..ni yang nak share nih kt blog sy hehe.. <3

hana hadi said...

@roshi''dayahdayu''
share lah. nanti hana terjah. hehe

hana hadi said...

@Ayie Abas
haha bleh je.. zaman sekarang org panggil nama pendek2 je. kalau boleh orang nak panggil 'H'kat Hana. hehe

hana hadi said...

@cweet pinky petunjuk? kena cari nih nama sebenar CP

CTK said...

comel namenyer dan maksudnyer secomel orgnyerr..heheh :D

MaMa Rey said...

owh tu maksud nama Hana...comel Hana time kecik2..:)

nabilah_2908 said...

cute je Hana.. :)

Kesuma Angsana said...

byk makna yer nama tu!

Si Matatajam said...

Pelbagai maksud ye dear.. Tapi yg penting maksud dlm bahasa Arab tu elok dan baik2..

are_lin@yu said...

wahhh ada maksud yg cntik ;-)

Alia Laila said...

Kak Hana comellll ^^

Nurrul said...

hEHEHE, comel gambar kak Hana yg tak ada gigi tuh..

apa2 pun nama yg balik bagus maknanya baik dalam islam.. :)

baby comel said...

Hana.. hana yg comel :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...