Saya perlukan masa lagi

Dah masuk hari ke 3, perasaan hana tak tenang. 

Lepas satu, satu lagi masalah, lepas tu satu lagi masalah. Sudah jatuh di timpa tangga.Sebenarnya bukannya masalah sangat pun tapi perkara tu membuatkan perasaan jadi bercampur- baur .  Hana pun tak pasti apa masalahnya.

Dan pagi tadi masalah pertama dan kedua dah dapat dilupakan. Alhamdulillah. Senyum seketika

Tapi ku sangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari. Masuk tengahari pada hari yang sama, Masalah ketiga datang dengan tiba-tiba dan masalah pertama dan kedua yang sudah dilupalan kembali bermain di fikiran

Hana hanya mampu menyendiri seketika mengasingkan diri dari kawan-kawan. Maafkan hana. Itu sahaja yang mampu hana lakukan.



Orang kata dengan cara menagis, kita dapat menenangkan perasaan. Tapi hana tak menagis pun. Macam mana nak menagis? betul ka menagis dapat menenagkan perasaan.huhu

Kenapa masalah tu datang secara berturut-turut? Berapa hari yang hana perlukan untuk melupakan masalah-masalah tersebut? 

Hana perlukan masa lagi untuk melupakan segala masalah yang berlaku

p/s : Esok nak jumpa Teja Si Kuda cute, harap Teja dapat mengembirakan Hana

7 orang dah komen :

anisalya said...

sabar la. setiap dugaan pasti ada jalan penyelesaiannya. Allah duga kita utk uji kita. sabar ye hana.

Nur Emilya said...

Kalau saya sedih, saya baca Quran je. InsyaAllah hati tenang balik, dan insyaAllah slowly jalan penyelesaian datang. Allah sentiasa bersama kita :)

Prettywrite said...

kenapa ni hana?kalo yana memang nangis boleh redakan msalah..lepastu cari someone yang rapat n boleh dipercayai untuk share citer..untuk ringankan masalah..kalo boleh solat buat solat sunat n ngaji ya..:)

cweet pinky said...

CP kalaw sedih CP menangis , lepas tuh CP amek wudu' , kalaw tak mampu nak solat pown CP berteleku kat tikar sejadah , insyallah , hana cubalarr :)

Onitsuka_hana said...

@anisalya sabar ja yang hna mampu

Onitsuka_hana said...

@Nur Emilya hana cuba ")

Onitsuka_hana said...

@Prettywritetq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...