Lesung pipit sejenis kecacatan


“LESUNG PIPIT adalah kecacatan pada otot zygomaticus di bahagian pipi, iaitu ia pendek dari normal. Jadi, apabila tersenyum akan berlaku ‘lekuk’ di bahagian tersebut. Namun ternyata ia satu ‘kecacatan yang indah’
Korang tahu ke tak lesung pipit ni apa?
Jangan samakan lesung pipit dengan lesung batu pula

  lesung batu dan lesung pipit  

Hana tiada lesung pipit, baik senyum control ayu mahupun senyum ala-ala Ronald McDonald. Eh, kalau senyum macam Ronald McDonald Hana ada tapi secoet (eleh, Hana ni semua orang macam tu, jangan nak secoet sangat lah). Tapi kalau burung pipit tu banyak la kat rumah. Semenjak peristiwa Che Ah tangkap burung pipit, Seekor burung pipit pun tak pernah singgah rumah Hana

Suka tengok orang yang ada lesung pipit, manis je bila dia senyum kan . Orang yang marah tu pun tak jadi nak marah bila tengok dia senyum. Di tambah pula dengan lesung pipit. Fuh,....

Macam-macam jenis lesung pipit. Ada lesung pipit kat bawah+tepi bibir, ada yang dekat pipi dan ada juga yang ada lesung pipit di kedua-dua belah pipi. Jarang Hana nampak lesung pipit di kedua-dua belah pipi.

Siapa ada lesung pipit di kedua-dua belah pipi angkat tangan?


37 orang dah komen :

Nurzakiah Hanum said...

COMEL KALAU ADA LESUNG PIPIT

xila dot said...

kite pon takde..so kenalah cari somi yang ada spaya lahir anak2 comel belesung pipit...eh yeke ;p

Fiza Rahman said...

Owh...baru tau ☺☺

Nadia Johari said...

mmg comel spe yg ade lesung pipit

anis scha said...

dulu pernah tersasul cakap lesung batu :D

saya balas kunjungan :)

deno said...

ha'ah.. deno tahu jugak pasal lesung pipit ni.. kakak deno gtau dah lama ttg ni... lesung pipit kecacatan kecil..

oh ya, deno takde lesung pipit.. ngehngehngeh

Iffah Afeefah said...

xde lsung ppit n jeles

kbai

Mar Haini Abdul Rahim said...

xmampu nk agkt tgn,walaupn ku cuba krn mmg tiada lesung pipit jgk. haha. yg ade cuma lesung batu d dapur.. ngeh3. betul3 sukee tgk org yg ade lesung pipit dalam, comelll. macam wawa zainal <3

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

lesung pipit adalah kecacatan yang comel.. hehe untunglah siapa yg ada, ena tak ada.. sob sob sob

Cik Ain said...

kan..org yg ada lesung batu ni eh lesung pipit nih mang comel ,ain ada gak tp xnmpak sngt ciss..kalo x mesti lg comel ahahahaa...

C.T.K said...

comel sgt org yg ade lesung pipit dua2 belah...klau dorg mrh, mte asek trpndg lesung pipit tu je...hahahaha...ct xder lesung pipit..lesung vatu kt umah ade la..hukhukhuk

Mimie Najib said...

kecacatan yang menakjubkan.. :)
macam sy ni lesung pipit tu mmng takde..tapi kalau terlebih gelak kan, ada 3 lekukan terjadi kat pipi dekat bawah mata..yang tu confirm la bukan lesung ppit..agaknya lesung btu kut..hehehe

Leeza dayasari [santai leeza] said...

hooo x ada lesung pipit... hiii

Tihara said...

org ada lesung pipit ni comey :)

ANNA MARIANA said...

kecacatan yang indah bila dipandang..anna suka org yg ada lesung pipit ni.. manis..

maszmadi said...

kat opis akak dulu ada sorang yang ada lesung pipit dua2 belah pipi, comel sungguh, dia x senyum pon nampak manis..... sweet sangat, kitaorang selalu ushar sape lah yang dapat kawin ngan dia, beruntung sungguh.....
sekarang dia dah kawin ngan budak satu opis jugak tapi dia dah tukar jabatan sekarang nieh, dok pahang..... masih terbayang2 kesweetan muka dia..... hehe

Nurul Hidayah said...

lekuk kt bawah mata cam Farah Fauzana tu kire lesung pipit ke? kalau kire.. maka adalah lesung pipit nurul.. ngeeehhh :D

are_lin@yu said...

lesung pipit cacat yg mencantikkan ..hehe

nurulakmal said...

ada sebelah je nak angkat apa??hehe

Nurrul said...

Nurrul ada lesung pipit// tapi sebelah ajee... mmg kelakar...

mmg ciptaan TuHAn itu indah.. !! :D

Ayie Abas said...

salam hana :)

antara pelakon yg ada lesung pipit adalah fizz fairuz...yg perempuan..x perasan siapa...hehe

aah..ada sebelah jer..tapi paling manis ada dua2 belah dan dlm lekuknya..

dulu pengacara di RTM ada lesung pipit yg dlm di pipinya..tapi skrg x nampak dah dia...dah kawin kot..:D

el said...

angkat tgn..ke. ada dua2 sekali
aummmmmmmmmm hahahahah byk manis ini akk kn hahaha

my notes said...

assalamualaikum ... org ada lesung pipt mmg manis senyumnya ... bygkan klu bf ... hahahaaa ... tak lena tidur beb

luqman zakaria said...

kecacatan yang ramai orang nak..lagi dlm lg comel...hehehe

laskar pelangi said...

btw,suka tengok orang ada lesung pipit.nampak comel gitu...

Aleeza Zailan said...

Heee sy takde lesung pipit pun comel ugak meyh ~ Perasan lak ai haha :3 . mesti omey orang ade lesung pipi ni . org ade lesung batu handal . pandai masak hewww

sa mic said...

alamak! lisa ada lesung pipit, huhuhu sebelah ajelah, hehehe

Violet Myu said...

Comel je orang yang ada lesung pipit ni kan :)

Nick Nashram said...

lesung pipit= lesung batu..hahah
ade lesung pipit baru nmpk comey.

p/s:sek saya ade baru msk 6 cikgu interim.

Hans said...

lesung pipit memang buat orang nampak comel

Hans said...

lesung pipit memang buat sesiapa yang ada nampak comel dan manis

Mieya Atiera said...

Mieya pon baru perasan yang Mieya ada lesung pipit juga. Cuma, tak berapa nak kelihatan.

syada said...

syada takde lesung pipit ..
syada nak sangat2 ade :)

kopi pasta said...

untung ada lesung pipit...boleh buat takung air..=.='

baby comel said...

kita xde lesung pipit. gen dlm famili xde yg berlesung pipit..
tapi cantik pe lesung batu tu. ehh? :)

Remy hazza said...

angkat kaki nak kasi tahu yg remy takde lesung pipit....he3

izan mama mia said...

akak angkat tangan 2 /2 belah nie..hiih..cacat yg istimewa,..bkn semua org ada lesung pipit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...