Kesian Che Ah Kecik

Petang yang nyaman dalam pukul 6.30petang.. ku duk dalam bilik ja mlas nak kuar . Ku dengar bunyi abah dan Syifaa riuh kat ruang tengah.. Ku pun kuar la.. rupanya Che Ah Kecik bawa balik burung pipit .. alaa burung kecik2 yang biasa nie.

Abah ku time tuu nak p mandi. Abah ku suwuh Syifaa ambik burung tu dari Che Ah tapi dia takut.. Time tu mmg bahaya coz time nak ambik burung tu dari Che Ah, Che Ah terkam balik..Abah ku pun pegang Che Ah sementara ku ambik burung pipit tu, Tiba2 Che Ah terlepas dari pegangan abah ku dan terus terkam ke arah ku. Ku yang dalam kegelian memegang burng pipit tu pun membidas atau dalam erti kata lain menampar Che Ah..huhu. Masa tu mmg xterpikir apa2 pun. Yang ku pikir, ku kena bawa lari burung pipit dari dimakan oleh Che Ah.

Tempat yang paling selamat ku rasa untuk meletakkan burung pipit tuu ialah dekat di atas kereta .


Nasib time tu Che Ah xnampak klu nampak sah2 dia naik atas kereta. Ku pun sempat bergambar lagi dengan Si burung pipit.hehe Che Ah time tuu dah kuar dari rumah.


Pas2 dalam 10 minit ku nak letak la burung pipit tu dekat pasu bunga depan umah ku. Odw nak letak tu burung pipit pun terbang.. Yeeaah... bertapa gembiranya tengok burung pipit tu boleh terbang.


Tiba-tiba teringat plak ku menampar Che Ah..Huhu sedih la plak Ku pun p la duk dekat2 ngan Che Ah.. Nak usap2 badan Che Ah yang ku tampar tadi.. Che Ah mengelak oo.. Sedih tol. Ku pun cakap2 ngan Che Ah, ku xsengaja..Baru ku teringat, ku pernah baca satu artikel nie

Kucing akan membawa balik binatang seperti tikus atau burung ke rumah sebagai penghargaan kepada tuannya yang selama nie menjaganya. Kucing tidak akan makan binatang tersebut. Ia hanya memberi binatang tersebut kepada tuannya sebagai penghargaan

Sedihnya.. dah la keesokan hari ku nak balik Kelantan. Rinie plak la nak sedih2 nnt xtenteram la ku duk Kelantan teringan Che Ah..huhu.



Che Ah terus masuk rumah dan tertido.. Penat agaknya tangkap burung pipit bawa balik rumah kena plak tampar dengan ku..huhu. Malam tu u tengah kemas2 barang, Che Ah datang, sempat main2 ngan dia..Che Ah dah x merajuk lagi kowt.. Ku pun suka.. Ku bagi dia makan ikan tanda minta maaf.

Ku harap kejadian menampar xkan berulang lagi..

7 orang dah komen :

syrupmasin said...

comel kucing :)

kiwi said...

comel, kucing kiwi pun ada 2 ekor color ni. selalu diorang bawak balik tikus. jarang bawak burung. Kalau bawak burung pun, kiwi tak ambik balik. sebab sian, dia penat2 tangkap, kita lepas. lepas pun belum tentu hidup. mungkin dah luka2 sebab kena gigit kucing

cik pha said...

cik ah y comel =)

saya_arief said...

kacak kucing tu.
kesian kene penampor.
hahaha.
;D

Onitsuka_hana said...

tol gak kata kiwi..huhu penat2 tangkap.

arief kacak ka kucing kacak.hehe pernak belajar kat sarawak ekk

cik pha : mmg cute.eee

Green Apple said...

cute...

ANNA MARIANA said...

comel sangat ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...