Inspektor Hana



Hana lengkap beruniform polis menerima panggilan daripada ketua pegawai. Beliau meminta hana mengintip sekumpulan geng bersenjata api.

Keesokan harinya hana berpakaian biasa untuk menjalankan tugas yang diamanahkan oleh ketua pegawai. Hana menuju ke sebuah pusat membeli belah di ibu kota. Dengan perasaan yang berkobar-kobar hana terus membuat intipan. Diharap hana berjaya menumpaskan kumpulan bersenjata api tersebut.

Dalam menjalankan tugas, tanpa disedari, hana di perhatikan oleh salah seorang geng bersenjata api tersebut. Hana semakin resah. "Apa yang perlu aku lakukan?" Hana terus berjalan menuju ke sekumpulan orang awam yang membeli belah di situ dengan harapan dia hilang dari pandangan. Namun, dia masih mengekori hana. 

Kaki hana terus melangkah entah bila sampai ke satu lorong untuk keluar dari pusat membeli belah tersebut. Hana pun berlari untuk mendapatkan kereta yang diletakkan berdekatan dengan pintu keluar pusat membeli belah. 

Hana terkejut, mereka yang bersenjatakan pistol terus mengelilingi hana. Dengan kepakaran yang hana ada, hana berjaya memboloskan diri. Hana terus lari dan lari tiba-tiba satu das tembakan dilepaskan. Salah seorang daripada mereka melepaskan tembakan dan tembakan tersebut terkena bahu hana. Hana tersungkur. 

Seorang daripada mereka menyerang hana. Dengan berbekalkan kekuatan yang masih ada, hana terus mengaplikasikan seni mempertahankan diri. Akhirnya..... satu tembakan lagi dilepaskan..

Siapa plak hantar sms ni....

Huh, Si Kacak ni mengganggu betul...

Si Kacak? siapa? siapa? takkan tak kenal..hahaha siapa tahu angkat tangan

P/s : Sekarang ni hana pun tak pasti samada hana mengintip geng tersebut atau geng tersebut megintip hana. Mimpi mimpi.. apa maksud tersirat ye?

Maaf akak dalam gambar di atas. adik Hana pinjam gambar :)

60 orang dah komen :

Remy hazza said...

mimpi rupanya....... buat saspen jer.....

cikeyrah said...

mimpi yang penuh suspens . .hee

✿A I N A A✿ said...

hahaha alaaaa, sedihnyaaa mimpi tergantung.... baru nak tahu kesudahan cerita.. hikhikhik.. klu ena mimpi camtu, sure bangun2 rase berdebar kat dada..

Hanih Borhan said...

ni cerpen ke apa,suspense je,haha...

fifie said...

Wahhh hana dah tukar kerjaya. Roger satu ke roger dua. haha

Qu azniza ;) said...

.haha ingat hana dlm gambo tu

Leeza dayasari [santai leeza] said...

mimpi ker????
errrrr

Leeza dayasari [santai leeza] said...

mimpi ker????
errrrr

aku HaniAsyira said...

hahaha.. mimpi yang adventure, aksi.. fuhh,, macm dlm drama ei mimpinya

Shiyda Aqma said...

lorh ! ingatkan hana yg dlm gmbr tu ! haha mimpi rupenyerrrr :P

Iffah Afeefah said...

takkan boni kacak lak? ehh

boni kacak said...

ehem2..adakah si kacak tu adalah boni kacak???hahahaha

potia casadelarossa said...

harap2 saya lah si kacak tu ekekekek... ke boni kacak??? jeng!!! jeng!!!! jeng!!!

new hope said...

mana ada polis wanita kena buat sampai begitu

KLIK jauhi malaysia indon beritahu pembantu rumah warganya

ANNA MARIANA said...

saspen je cita ni...huhuhuhu

Shalee Abdul said...

maksudnya tak lama lg ada org dtg meminang :P

Niesa said...

niesa men baca je..ingt kan betul2 gmb hana..ciss..terdetik dlm hati..seronok leh jd polis..whihihi..tertipu rupanya.. :D

are_lin@yu said...

hehe ingat drama mana lah td..hihi

Jna marcello said...

hahahhha beriya Na bace rupe nya mimpi... ;)

Kakzakie said...

Macam dramalah pulak bila membacanya. tapi ending tak berkesudahan ye..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Mimpi yg menakutkan. Tembak2 lg..huhu

Len Inouie said...

Hahahahah....
Mimpi memenatkan kot.

Miss Zahirah said...

hihihi... suspen aje..
dh khusyuk baca ni..

Pondok Usang said...

tak lama lagi hana akan jadi spt detective conan..!! =)

maszmadi said...

hurm akak pon konfius ni, sape ngintip sape ni... hehe

محمد رازيق said...

terkejut saya. saspen tu. mcam drama juga. hehe.

Remy hazza said...

remy nak ajak join segmen...

http://remyhazza-satuperjalanan.blogspot.com/2012/12/simple-giveaway-pink-orange-shoppe.html

afzalsukasuki said...

eh tu hana ke?hana ni polis?ke hana tgh main polis sentri?xajak titew pong huhu

sape la gerangan si kacak tu kan?ternyata bukan diriku sebab diriku adalah si kacak2 (2x kacaknya kikiki)

el said...

hahahaha mati2 igt pic tu hana...tipah tertipu uols :)

suka buli anak2 akk sbb kiut sgt bila derang ngis2 lol

amy syahiera said...

Ya Allah , mimpi rupanya . apelahh sys nie . suspen je . hehe . si kacak ? ehem ehem

Nick Nashram said...

sume soalan yang panel tnya takde kena mengena lgsng dalam nota spp..baca smpai x tido tu..huhu..kitorg msk je dia tnya psl isu semasa..mmg mudah sgt..cuma panel yg kedua tu tnya psl peranan cikgu, apa benda yg cikgu takleh terima msa pnp, peranan guru panitia camne..

sikit je diorang tnya..sejam lebih duk dgr diorang cakap je..huhu..cuma tgk panel tu dari mana..yg tadi penemuduga tu dari kedah dan penang..so diorang mai kelantan..soalan sumenye sama.

CekbOlat-bOlat said...

berangan ! hahaha . ngekk

gdsbnga said...

amboii kemain mimpi diaaaa ;p

annie said...

mimpi jadi polis.wachaa! wachaa!

-meeSUPERGIRL- said...

mimpi ? haha . patut lah mee bacaa pun rasa mcm crita dongeng je hahahha .. mksudnya hna ad scret admrer ehhh . *jeng3

Az Meeda said...

Mimpi rupanya.. Hahaha

Nick Nashram said...

saya punye session start kol 8.30 smpai kol 10..tapi tak rasa lama pun duk dalam tu..panel pertama dia akan sebut soklan so, sape yg nak jwb boleh jwb..kalo tau sume berlumba2 nak jwb tp kalo x tau sume duk diam..hahaha

panel kedua pulak baru dia tujukan soklan individu..nasib r sape yg dpt soklan mudah dan soklan susah..tapi overall sume bole jwb..dont worry,mudah je.

baby comel said...

Laaa.. Mimpi rupanya. Awat la si kacak tu main sms masa org dok keje tu cik hana? Hehehe..

fatin amalina husna said...

laa..tgh syok2 mcg masuk plak..=D

CSI said...

suspen lah kak! =D

donnyien said...

cerita yang menarik, terima kasih berkongsi :)

lynndAmya said...

hahahaha...mati2 igt pic dlm tu hana :p mimpi genre aksi nih haha~

Fazrol said...

inspektor Hana nak jadi cam inspektor Aleza kot..

Sigaret Perisa Kafein said...

Ini betul2 bikin suspen!

-AsaSiaga-

Ayie Abas said...

mimpi kena tembak dengan gengster ke? selalunya mimpi ni punya maksud terbalik...klu buruk bawa maksud baik...wallahu'allam...

mungkin huga sekadar mainan tidur...

izan mama mia said...

mimpi ??..ish..ingat betol dah jadi polis dah..hahah

dwaty said...

berangan jadi detektif conanla ni...hahaha

Ros said...

Assalamualaikum,

Aduhhh...saspen gila Kak Ros, ingatkan betoi2 tadi....alhamdulillah rupanya mimpi.

Wak Gelas™ said...

fuyooh berpinau pinau mata wak tengok kaler ijo blog nii.. IHikkks

dya bunga said...

hahaha..ingtkan btl

Mimie said...

mimpi upenye..aptb

shasha yacob said...

hamboii dasyat nya mimpi. saya pernah mimpi jadik polis juga, haha. maksud dia nih, kak hana akan dapat tawaran masuk polis kot. jhhihi

krole said...

hahaha...suspen tahap cipan da krole. Hm... ada bakat dlm penulisanla wak ni..truskan yew bat entri kreatif n santai camni~siapakah si kacak? ce cete2~

ayut said...

ni mimpi je kan??hahaha..kompius plak

saifudin said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Memaafkan adalah cara balas dendam yang paling mulia.

saifudin said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Memaafkan adalah cara balas dendam yang paling mulia.

Hazmin Hamudin said...

Wah.. puan inspektor... Tabik2.. nasib la mimpikan.

zookdee said...

penuh kreatifitas, salam

C'Jai said...

hehe..ye la tuuu....(✿◠‿◠)

pinkcolour82 said...

hahahahah.......adoyai,,,sikit punya syok baca.mimpi rupanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...