Rahsia 2013 Tahun Ular

By: Mr Google 

2013 merupakan Tahun Ular mengikut kepercayaan masyarakat Cina. Pakar Feng Shui meramalkan warna bertuah pada tahun 2013 adalah warna biru, hijau dan ungu.

Menurut Prof Joe Choo dalam mStar Online, industri berada dalam keadaan baik pada tahun 2013 iaitu Tahun Ular, terhadap orang-orang yang berkaitan dengan unsur-unsur air, kayu dan logam, termasuk bidang insurans dan kewangan, kewartawanan dan pendidikan, logam dan perniagaan yang berkaitan dengan mineral. Tarikh bertuah untuk majlis perkahwinan, memulakan perniagaan atau untuk melahirkan bayi, ialah pada 11 Februari, 12 April, 10 Ogos, 9 Oktober dan 8 Disember.

Bagi individu yang lahir Tahun Ular iaitu tahun 1917, 1929, 1941, 1953, 1965, 1977, 1989, 2001 dan 2013 akan menjadi lebih baik dalam percintaan dan pekerjaannya pada Tahun 2013 berbanding tahun-tahun lain. Dalam bidang akademik, individu akan lebih menonjol daripada yang lain asalkan individu tersebut fokus terhadap apa yang dipelajari. Individu akan dapat banyak kenalan baru dan hubungan dengan rakan-rakan akan bertambah rapat.


Individu yang lahir pada tahun ular mempunyai personaliti yang menarik, licik, cerdas, berfikir secara mendalam, bijaksana, lemah lembut, mudah menangis, berani, belas kasihan dan berwaspada. Sifat negatif pula adalah cemas, malas, berahsia dan cerewet.

KEBETULAN

Hana lahir tahun 1989 (Tahun Ular) yang dikatakan lebih baik pada tahun 2013 (Tahun Ular). Hana suka warna hijau yang merupakan warna bertuah tahun 2013. 2013 merupakan tahun permulaan untuk Hana bina kerjaya dalam bidang pendidikan

P/s : Ada sesetengah Feng Shui berkaitan dengan pembagunan boleh diaplikasikan dan diterima pakai sebab ia mempunyai penjelasan yang ilmiah. Kalau berkaitan yang diterangkan di atas tadi sekadar pengetahuan mengenai kepercayaan masyarakat Cina.



38 orang dah komen :

-meeSUPERGIRL- said...

wah tahun ular ... mee tahun monyet ke kambing . lupa haha

Uncle Lee said...

Hi, Wow! I didn't know next year ular year.
Anyway, here's wishing you and all at home a very happy new year.
Stay young and keep a song in your heart.
Lee.

boni kacak said...

saya pun nak tukau blog saya jadi warna hijau jugak lah.hahahhaa :P

fifie said...

Fie pun lahir tahun 1989 ( tahun ular ) minat biru dan hijau jugak. heeee. InsyaAllah dapat kerja next year

haz said...

wahh.. semoga thn 2013 merupakan thun yg lebih baik untuk kerjaya hana. aamiin =)

haz lak thn kambing. haha xD

Balqis Azhar said...

Boleh percaye ke ni? ngee :)

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hehee, alamak, hana tahun 1993. tak pe la. bertuah jugak ;) hehee

Ayie Abas said...

salam hana :)

tahun 2013 bakal tiba sekejap jer lagi...harap tahun depan tahun yg sukses utk kita semua.

pada hana ayie ucapkan semoga berjaya dlm apapun yg hana usaha dan hajatkan...begitu juga dgn diri ayoe sendiri... :D

Dianaa said...

mana dapat info ni? nak tahu info tentang tahun ayam :D

baby comel said...

Hana all the best utk tahun 2013.. Ular pasti mengamcam utk thn baru nanti ni hehehehe.. Owh baru nk msuk 24.. Muda la tu hana :)
Semoga selamat sejahtera ok hana

aQu Mad said...

esok dah masuk tahun baru, tahun ular. so mad nak ucapkan selamat menyambut tahun baru, maaf zahir dan batin. hehe

abah khalisha said...

Info yg menarik..just for knowledge

ANNA MARIANA said...

anna pon sama la.. anna lahir 5 januari 1989...wa, kira anna bertuah la ek...nice sharing.. =)

mecha_praline said...

berat nanang kalau ikut fengshui ni dik. kot mana datang ilmiahnya fengshui ni. dok pahang starang.

Mimie said...

erm.....kdg2 kepercayaan org Cina nih de betulnye tp mgkin secara kebetulan kot.kite knelah igt pe yg blaku semua kehendak ALLAH...

Aien Alien said...

kebetulan je kan hana...hijau. tahun ular.. hehe. selamat maju jaya untuk 2013 ni ya :D

Lyaa Suriany said...

Aiseh.
kite tahun naga

combi said...

Chinese believe :)

nik ros said...

ooo.. tahun 2013 ni tahun ular.ala mesti tak ngan ngan tahun sis.sis lahir tahun tikus..hehehe

cweet pinky said...

hehehe , betul tuh , jangan mudah nak percaya , kalaw boleh takyah percaya pown takpe tapi tak salah kalaw nak amek tahu

MaYa MustWany said...

mas tahun kuda.hihihi
ehh yeker?hihihi tahun 90.hihihi
btw gud luck 4ur life

Remy hazza said...

remy tahun ular.... so harap2 ada tuah tahun nie.... rasanya mcm dah ada satu dua.........

ct kektus said...

Kite tahun ape pon kite tak tau. Hoho

myu said...

Myu pon lahir tahun ular. hehe

yana yani said...

tahun ular..ker tahun nih..yana lahir thun khinzir..<< x senonoh kan..hahha..apapun jgn mudah percaya sgt kan

p/s: yana jenjalan sini sambil follow

lynndamya said...

haha sy tahun ular juga, yeayyy :D

AmySyahiera Malik said...

wahh ! kebetulan pulakk sys tahun ular . hehe

luqman zakaria said...

tahun ular ke..xtahu pulak,,,,kihkih..ape2 pon slmt thn baru yer.

faiq said...

hehe..aku tahun naga...naga kuat, bole mkn ular.. :)

Iffah Afeefah said...

dah tak rasie sbb hana da gtau

aku pon taun ular

ehhh

Pondok Usang said...

Selamat Tahun Baru Dik.. =)

Cikgu Aniq said...

ular dgn monyet xleh duduk dekat,, :)

Hanif Idrus said...

Datang sini nak mengucapkan Selamat Tahun baru 2013....semoga persahabatan kita kekal berkekalan

RedRose said...

good luck hana! well. I guess you need to be around 'green' things more often utk tarik tuah byk2. anyway... happy new year to you my dear. ^__^

sHiMi sHinHae~ said...

whoaa bru taw taon ni taon ular ..hehe sy taon monyettt :P

kak nora said...

selamat tahun baru

♥ sitifarhana ♥ said...

saya pon lahir 1989, tahun ular. teruja pulak tgok tarikh 8 disember tu sbb bfday sy. hehehe

Si Matatajam said...

Wallahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...