Terus menunggu jawapan..


Akhirnya terbongkar juga misteri nusantara yang selama ni  dihantui oleh guru-guru pelatih ambilan Januari 2009. Tarikh keramat 16 Januari 2013 merupakan hari yang paling gembira buat sebahagian guru-guru pelatih ambilan Januari 2009 sebab MEREKA TELAH DIPOSTINGKAN

 http://1.bp.blogspot.com/-oaRNtIg3Unk/T9dGxYYuzjI/AAAAAAAAAQg/bAPBUXR4Okc/s1600/tahniah.jpg

TAHNIAH kepada mereka yang berjaya dipostingkan di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT). Kepada yang tidak di senaraikan ( Penempatan Guru ) jangan risau. Sekolah Kebangsaan (SK) ada lagi.

Mengikut sumber-sumber dari rakan seperjuangan

Pelajar Melayu yang ditempatkan di sekolah SJKC dan SJKT adalah  258 orang iaitu semenanjung 219 orang di Sabah (SJKC 12) dan di Sarawak (SJKC 17). Pelajar Cina iaitu seramai 928 orang ke SJKC. 226 pelajar Tamil di tempatkan di SKJT. Kesulurahan yang dipostingkan pada hari ini adalah 1412. Masih berbaki berapa lagi ye..hehehe dalam dua ribu lebih lagi kot.

Dengar kata senarai nama untuk ke SK akan dikeluarkan pada minggu depan atau selepas Tahun Bru Cina. Pendapat Hana, mungkin senarai nama tersebut agak lambat sedikit sebab
  • Ramai akan ke SK jadi nak uruskan nama-nama tersebut ambil masa
  • Nak bahagikan-bahagikan ikut kekosongan mungkin di pedalaman, sekolah baru buka.
  • Prasekolah, Pend. Khas, Pemulihan nak kena asingkan sebab ada sesetangah sekolah tiada kelas tersebut
Apa-apa pun jadi lah guru yang terbaik..
 

35 orang dah komen :

BlueiceButterfly said...

tahniah2 untuk yg dah bergelar guru.semoga berjaya :)

ChEnTA LiEYza said...

TAHNIAH kepada semua senior2 saya... n semua guru2 yg dpt posting... insyaallah jadi guru yg cemerlang ya... :)doakan saya dpt ikut jejak langkah kalian..

aQu Mad said...

bukan senang jadi guru wooo..

MAY said...

Oh.cikgu ye..

Remy hazza said...

jadi guru yg terbaik walau dimana berada...... amanah dan tekun mendidik anak bangsa....

Ayie Abas said...

salam hana :)

setuju dgn hana..jadilah guru yg baik... wlu kena hantar di ceruk mana sekalipun....skrg gaji guru pun bole tahan.

Anum said...

tahniah

ANNA MARIANA said...

tahniah untuk semua bakal2 guru.. jasamu akan dikenang slalu..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum hana, alhamdullilah. semakin ramai guru. syukur. semoga yang belum dapat posting tu, dapat secepat mungkin :)

Mira Adzlia said...

guru profesion yg sgt dhormati :)

izan mama mia said...

mg jd guru yg baik.. :)

✿A I N A A✿ said...

tahniah ye bagi para guru2 yg dapat posting ni.. hehehe... all the best mendidik anak bangsa.. Amin

Eza Boom Boom :) said...

di mana pun tempat diposting, kena terima dgn redha. mana tau, itu mungkin satu kenangan manis utk kta ;)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

terima kasih. isnin ni leeza daftar diri. SJKC TSUN JIN, KL.

Dianaa said...

eh eh, jadi cikgu ke? tahniah :D

MaMa Rey said...

tahniah kpd cikgu2..semoga menjadi pendidik yang dihormati anak2 murid..

respect dgn profesion ini..

Warna Warni Kehidupan said...

selamat bertugas cekgu-cekgu sekalian

nurulakmal said...

cuti lama-lama best juga.. :)

boni kacak said...

hana, nanti gtau kat saya tau kalau dapat kat mana2 :)

miz ruha said...

tahniah buat mereka... jadilah pendidik yang baik... :)

Chekgu Anitt said...

tahniah kpd yg baru posting..
ngaja bbaik yer..

Masnady said...

pahlawan tanpa tanda jasa... cikgu.. mantap sobat.. semoga generasi penerus makin hebat

Masnady said...

pahlawan tanpa tanda jasa... cikgu.. mantap sobat.. semoga generasi penerus makin hebat

syafiqakarim said...

tahniah.
jalankan tugas sebaiknya

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Tahniah buat mereka..moga dapat menjadi guru yang terbaik..^^

KesumaMaruku SueQistina said...

singgah pagi membaca !!

Kakzakie said...

Hana pun termasuk dlm kategori itu ke? Moga apa yg hana impikan tercapai.

Herriyati Bastari said...

Tahniah itu artinya selamat kan? Congratulation?

*abaikan komen yang aneh ini :D

Salam Hijau (^_^)/

RedRose said...

tahniah kepada guru2 berkenaan. semoga peluang yang ada ni digunakan sebaik2nya. ^__^

ALS said...

Tahniah.. Akak dapat kat mana?

-meeSUPERGIRL- said...

tahniah semua ..

are_lin@yu said...

mmber ayu pn byk dh dpt posting..huhu

p/s:ayu tak taula nk ambl sains ke x.tp mmg kna amk sains.hihi

afzalsukasuki said...

la ingatkan tunggu jawapan dari kawan sebelah time peksa kertas bahasa arab

rupanya posting :) janganposting jejauh dah la ye :)

Hans said...

tahniah kepada sesiapa yang berjaya menjadi guru
ramai lagi kawan saya tunggu posting :-)

caliph shuriken said...

congratz, cikgu hana.. x kira laa nanti posting kt mana pun ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...