Kutu Kucing


Adakah kucing penyebar kutu?

Jangan risau, kucing atau haiwan peliharaan yang lain tidak boleh mendapat kutu kepala (kutu manusia) dan menyebarkan kepada manusia, dan manusia tidak boleh memberi jangkitan kutu kepala kepada mereka.

Sebenarnya dah tau dah pasal nie tapi nak dapatkan kepastian ku surf dan tanya doktor haiwan. Jadi xperlulah risau sangat..hehe

Apa-apa pun ku sentiasa sembur Febrezz kat atas katil sebabnya


Selain kutu mungkin ada kuman or hama terlekat kat bulu Si kucing tu.


6 orang dah komen :

Jahirah said...

kalau kutu kucing blh jangkit kat manusia, kutu manusia ley jangkit kt kucing-haru biru gak tu...heheee

Zehan Ilyana said...

ouhh..huu..
tapi... saya memang tak ada bela bintang..
ang Alhamdulillah tak ada kutu..kekeke

Anonymous said...

hai awk.. sy dr tirana91.blogspot.com utk segmen promote banner blog.. erm,xkuar banner saya?? awk copy code banner saya x?? kat ruangan menulis entry,kt bahagian atas box ade 2 tab, EDIT HTML and COMPOSE..yg normal is compose,tp,utk msukkan code,awk click kt tab edit html,and paste code banner saya kt bwh line t'akhir awk.. then,click balik kt compose utk tgk hasilnya..

Anonymous said...

banner saya da kuar da kat sidebar awk.. cuba try lg utk letak dlm entry.. kalau xboleh jugak,letak header blog tira je and link back to entry segmen ok.. kalau xboleh nk wat cm ne kn..xpe,tira xkisah.. flexible.. yg pnting awk boleh join.. :)

Unknown said...

kene enjek dia supaya takde kutu :)

Noor Fatin said...

xkan la kita nak pegi cari satu2 kutu dia. penat tuu. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...